Ugens internetguld (Uge 4)

Så er internetguldet tilbage igen med et par af de bedste links til nyheder i feltet omkring sociale medier og medier. Så behøver du ikke pløje hele cyperspace igennem.

1) DR Medieforsknings årlige rapport om danskernes medievaner er udkommet igen. Mustread for os digitale håndværkere. https://www.dr.dk/om-dr/fakta-om-dr/medieforskning/medieudviklingen/2018

2) Der kommer en ny ‘Page Quality tab‘ på Facebook Pages, hvor man kan se, hvor godt en side holder sig til Facebooks guidelines. https://newsroom.fb.com/news/2019/01/making-pages-more-transparent/

3) Facebook lancerer ‘Community actions‘ – en slags alternativ til Skrivunder.net https://techcrunch.com/2019/01/20/facebook-community-actions/

4) Facebook partners får nu muligheden for bedre at kontrollere hvor deres reklamer optræder. https://www.facebook.com/business/marketing-partners/partner-news/introducing-a-brand-safety-certification-for-facebook-marketing-partners

5) LinkedIn lancerer muligheden for at målrette reklamer på platformen efter interesser. https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-news/2019/introducing-interest-targeting

Husk du kan modtage Ugens internetguld som nyhedsbrev. Tilmeld dig her.

Vi ses i næste uge.